måndag 24 december 2012

IN LEAGUE WITH SANTA



Ett urval av 2012s brutalitet:



CEREBRAL BORE
Evil döds från Skottland som följt Dying Fetus under deras US tour Nov-Dec. Som Pluijmers får en att tappa hakan och Angela Gossow kan slänga sig i väggen med knäna först.
lyssna på: 
 


DAEMONICUS -Deadwork
Driver ut old shcool döds helt i min smak. Ser fram emot House of Metal? HELLYEAH!
lyssna på: 













 




DYING FETUS - Reign Supreme
Komplicerad döds som lyckas få in hur mycket olika riff och hur mycket dubbelkagge som helst och ändå lyckas allt kännas väldigt kontrollerat. Bästa skivsläppet 2012!
Lyssna på: 

















 

ANAAL NATHRAKH - Vanitas
Måste erkänna att jag inte lyssnat mycket på mycket förut men nu har jag helt klart fastnat. Sången är inte helt min smak men det övriga kaoset är.
Lyssna på: 



















CARNEUS
Teknisk, brutal döds från Skåne. Hoppas på att äntligen få se nån spelning under 2013. Även denna musik är livsfarlig att köra till..


Känns som jag hunnit med 3000 spelningar/festivaler under året men Nile (Fueled by fire, Nile, Morbid Angel, Kreator turnen) släpar lätt hem hornen för bästa spelning som jag sett, blir förbannad över hur tighta de var! Strax efter var det svår bestämt mellan King Daimond (Sweden Rock), Mayhem (Metaltown) och självklart Dying Fetus (Getaway Rock).






















Ett urval av 2013s brutalitet att se fram emot:


 CANNIBAL CORPSE - Feb Göteborg
  

HOUSE OF METAL - Mars Umeå




CLOSE-UP BÅTEN - April Stockholm






 Juni


BARGE TO HELL - Dec Miami



Ha en fortsatt ond jul och låt Fireball flöda!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar